INFO OSEMMM!!:

PERGH OSEMMM!!

OWHHH OSEMMM!!

WOW OSEMMM!!

FILEM DOKUMENTARI PUTERI DIANA BERISIKO DISAMAN


Filem dokumentari yang memaparkan kisah benar Puteri Diana berjudul "Unlawful killing" dikhuatiri berdepan dengan risiko disaman.

Dipetik dari laporan Daily Mail, filem yang dibintangi aktres popular Naomi Watts dengan memegang watak sebagai Puteri Diana, dimana ia mengisahkan tentang kematian Diana yang didakwa sebagai mangsa bunuh pihak berkuasa Britian.

Dalam filem ini turut menggambarkan kerabat diraja Britian sebagai samseng dan bersifat perkauman. Suami kepada Queen Elizabeth II, Prince Philips turut digambarkan sebagai seorang lelaki yang mempunyai masalah mental dan kaki perempuan.

Filem dokumentari Puteri Diana berisiko disaman

Filem yang diarahkan oleh Keith Allen pada awalnya merancang untuk mengarap kisah kematian Puteri Diana serta Dodi yang terbunuh akibat daripada konspirasi pembunuhan yang membabitkan bapa mentua Puteri Diana, Putera Philip.

Namun selepas dokumentari "Unlawful Killing" ditayangkan pada Festival Filem Cannes di Perancis dan di Festival Filem Galway, Ireland pada 2011, penerbit filem telah mengambil keputusan untuk tidak menayangkan kepada umum kerana gagal mendapat perlindungan insurans bagi berdepan risiko disaman.

Sementara itu, peguam kepada penerbit filem tersebut telah memberitahu bahawa terdapat 87 dakwaan yang perlu dipotong sebelum ianya selamat ditayangkan di Britian. Oleh sebab itu, tayangan filem "Unlawful Killing" ini ditunda dahulu hingga ke tarikh yang belum lagi ditetapkan.

Princess of Wales, Puteri Diana Frances Spencer dilahirkan pada 1 Julai 1961 merupakan wanita paling terkenal dan paling cantik di dunia suatu ketika dulu.

Bagaimanapun, dunia dikejutkan apabila Diana telah meninggal dunia pada 31 Ogos 1997 dalam satu kemalangan ngeri di lorong bawah tanah di Pont de I'Alma, Paris.

Turut terbunuh dalam kemalangan tersebut adalah Dodi Al-Fayed, anak seorang jutawan terkenal dan pemandunya, Henri Paul.

Kemalangan ngeri tersebut didakwa adalah kes pembunuhan paling terancang dalam sejarah.

Follow any responses to the RSS 2.0. Leave a response