INFO OSEMMM!!:

PERGH OSEMMM!!

OWHHH OSEMMM!!

WOW OSEMMM!!

Apa Yang Bunkface Tak Puas Hati??


SUDAH tidak tahan dengan sikap bermuka-muka terhadap band tempatan, Bunkface telah muncul dengan album keduanya 'Bunk Not Dead' yang dianggap interpretasi ketidakpuasan hati Sam, Youk dan Paan terhadap layanan yang berat sebelah terhadap band-band tempatan.

'BUNK NOT DEAD!' - INTERPRETASI KETIDAKPUASANHATI BUNKFACE

APDipetik daripada Berita Harian, Bunkface menyuarakan kekecewaan apabila band tempatan tidak diberikan peluang yang sama rata, dan menyifatkan orang kita lebih mengagung-agungkan penyanyi luar terutamanya dengan fenomena K-pop dimana jutaan ringgit dilaburkan untuk mengundang kumpulan Korea, manakala band tempatan hanya akan tampil dalam persembahan percuma.

"Kami sudah tidak tahan dengan sikap segelintir pihak yang memandang rendah terhadap band tempatan. Kami faham penganjur boleh buat duit dengan mengundang penyanyi antarabangsa, tapi bagaimana nasib band tempatan? "

Bunkface berkata, sesuatu perlu dilakukan bagi mendidik masyarakat tidak terlalu bergantung kepada konsert percuma.

"Inilah silapnya apabila orang ramai terlalu didedah dengan konsert percuma. Penganjur pula berpendapat, apabila persembahan membabitkan artis dan band tempatan, ia mesti dilakukan secara percuma. Jika begitu, band tempatan tidak boleh cari makan lah."


Sementara itu, Bunkface berkara lagu 'Kita Perang Kita Menang' adalah terjemahan mereka terhadap isu tersebut dan ia juga merupakan langkah pertama dalam memperjuangkan nasib pemuzik tempatan.

Mereka turut berkata mereka tidak takut jika lagu mereka diharamkan di corong-corong radio kerana niat mereka hanyalah untuk menyedarkan masyarakat agar tidak terus ditindas.

"Lagu kami bukan bertujuan memprotes, tetapi untuk menyedarkan masyarakat. Perkara itu juga antara yang mengecewakan kami, apabila pemuzik ada kalanya tidak bebas berkarya. Bila buat lebih-lebih mesti kena.

"Walhal tujuan kami hanya mahu menyelamatkan industri,"jelas Sam.

Follow any responses to the RSS 2.0. Leave a response