INFO OSEMMM!!:

PERGH OSEMMM!!

OWHHH OSEMMM!!

WOW OSEMMM!!

LOGIN FACEBOOK - TIPS MENDAPATKAN CINTA MUKA BUKU!!


Facebook seperti kita tahu adalah media jejaring sosial terbesar di dunia saat ini, banyaknya aktiviti sosial yang terjadi di media ini yang membuat para penggunanya berinteraksi bersama tanpa mengenal batasan, mulai bersahabatan, berkongsi tentang hobi, aktiviti, dan tentu saja - soal asmara!

Facebook tak ubah seperti sebuah sosial masyarakat jadi tiada salahnya jika seseorang mencari dambaan hatinya di laman sosial ini. Lalu bagaimana cara mendapatkan pasangan melalui facebook? Okey di sini Bro Osemmm ingin kemukakan beberapa tips.....


1. Yakini Diri Sendiri
Okey... mulai sekarang, ini adalah modal utama kamu mendapatkan seseorang untuk dijadikan kekasih.

2. Masukan Biodata Diri yang Sebenarnya
Kamu boleh saja memasukan biodata diri sesuka hati, tapi dalam hal untuk diyakini oleh seseorang, kepercayaan adalah perkara numero-uno di sini, tak mungkin kamu dapat membuat sesorang tertarik sedangkan kamu berbohong tentang biodata diri kamu.
contoh salah:
Nama profile: Namakublablablablabacak Kadutehengkopedulikape
Alamat: Planet Pluto (padahal kamu tinggal di Taiping)
Pekerjaan: Penanam anggur (kosongkan saja jika tidak ada perkerjaan atau isi saja jika kamu seorang pelajar atau mahasiswa)

3. Foto Profile dan Album Foto
Pada dasarnya sama seperti poin ke 2, gunakan foto asli kamu sendiri atau album foto tentang kamu dan kegiatan kamu, gunakan foto yang baik agar lawan jenis kamu tertarik... pilihlah foto kamu yang paling hensem/cun sebagai profile pic! Dan untuk album foto, cuba elakkan foto-foto yang tidak sesuai untuk dipamerkan kepada umum!

4. Interaksi (Like dan Comment)
Hati-hati jika memberikan komen kepada seseorang yang kamu target, paling baik kamu gunakan FB-chat untuk saling mengenal, lihat apa kegemaranya dan fahami apa yang dia suka walupun kamu kurang menyukainya, kamu boleh saja berborak tentang apa yang dia sukai- kerana dia pasti sukakan itu! :-)

5. Menulis Status
Jika kamu adalah orang yang emosi, segeralah mengubah personaliti kamu itu. Jika kamu biasa memaki maki atau mengamuk di status FB apapun alasanya itu adalah paling teruk yang dilihat oleh ramai orang, termasuk oleh seseorang yang kamu target, natijahnya - si dia akan jadi serba-salah untuk menerima kamu. Hindari juga status yang tidak sopan... faham2 sendirilah okey!!

Tips Seterusnya...
Okey... bila dah dipraktikkan kelima-lima kaedah di atas, sekarang hubungan kamu bersama si dia yang kamu suka akan berlangsung dengan baik, selalulah berinteraksi melalui chat, komen, atau inbox dan pastinya bila kamu selalu mengambil berat tentangnya, dia akan lebih tertarik kepada kamu. Dan sekarang masanya untuk bergerak lebih jauh... Ini part paling menarik, check-it-out!! :-D

Buat Dia Penasaran
Cuba cari masanya kamu tidak melakukan interaksi dengan si dia, misalnya beberapa hari walaupun kamu sedang online, jangan tegur dia di FB... deactivate FBchat! Tujuanya adalah untuk menguji adakah dia akan penasaran tanpa teguran kamu di FB untuk beberapa hari, dia pasti bertanyakan kamu di timeline ataupun inbox. Okey jika dia nampak seperti 'memerlukan' kamu dalam ruangan mayanya, maknanya kamu tidak lagi bertepuk sebelah tangan!

Ajak Berjumpa
Bila kamu tahu si dia juga sukakan kamu, ini peluang terbaik untuk ajaknya berjumpa... Pastikan penampilan & personaliti kamu baik & sopan kerana ini adalah kali pertama kamu & dia berjumpa. Walaupun kamu sudah biasa dengan pergaulan dengannya di FB... ingat tau, dunia maya & dunia nyata adalah dua situasi yang jauh berbeza! Bila berjumpa, sembanglah apa saja yang dia suka seperti di FB, cuma berbeza kerana kali ini kamu akan bersuara melalui mulut, bukan jari-jemari di keyboard laptop!

Itu saja untuk kali ini... Semoga pertemuan itu nanti berpanjangan hingga ke jinjang pelamin... Good luck!! ;-)

.

Follow any responses to the RSS 2.0. Leave a response