INFO OSEMMM!!:

PERGH OSEMMM!!

OWHHH OSEMMM!!

WOW OSEMMM!!

Peminat Linkin Park Maut Di Konsert


MALANG tidak berbau apabila seorang wanita maut manakala 19 orang lagi mengalami kecederaan, berikutan dari konsert Linkin Park yang diadakan di Cape Town, Afrika Selatan baru-baru-ini.

Menurut Times Live, tragedi tersebut berlaku setelah papan iklan tumbang akibat daripada angin yang bertiup kuat. Terdapat lebih kurang 10,000 orang yang berada di kawasan stadium apabila kejadian itu berlaku.

Namun, persembahan masih berterusan apabila tempat konsert disahkan selamat. Kematian dan kemalangan yang berlaku hanya diketahui oleh ahli kumpulan Linkin Park itu sendiri selepas tamat konsert.

"Berikutan dari persembahan kami di Stadium Cape Town, kami mendapat tahu bahawa beberapa orang tercedera akibat daripada kerobohan papan iklan yang didirikan oleh Lucozade di kawasan letak kereta. Kami ingin meluahkan rasa sedih dan kesal terhadap pihak yang tercedera serta takziah kepada keluarga peminat yang meninggal dunia akibat daripada insiden tersebut," ujar mereka dalam sebuah kenyataan yang dibuat.

"Walaupun kami tiada sebarang hubungan dengan penaja ataupun entiti yang bertanggungjawab dalam mendirikan papan iklan itu, kami mengambil serius akan keselamatan peminat kami dan berasa kesal dengan mereka yang terjejas dari tragedi ini."


Buat masa ini, Linkin Park sedang sibuk dengan konsert jelajah di sekitar negara Afrika Selatan dan dijadualkan akan mengadakan konsert di Johannesburg pada hujung minggu ini. Mereka akan pulang semula ke Amerika Syarikat pada minggu hadapan untuk membuat persembahan di Anugerah Muzik Amerika.

Follow any responses to the RSS 2.0. Leave a response