INFO OSEMMM!!:

PERGH OSEMMM!!

OWHHH OSEMMM!!

WOW OSEMMM!!

Erma Fatima Mahu Filemkan Kisah Hidup Tun Mahathir


JIKA adiknya, Umie Aida meluahkan hasrat untuk mengangkat naskhah teater 'Tun siti Hasmah' ke layar perak, berbeza pula dengan pengarah tersohor, Erma Fatima yang mahu mengabadikan kisah hidup Tun Mahathir dalam bentuk filem.

"Jika diberi peluang, saya teringin mengangkat kisah hidup Tun Mahathir ke layar perak. Malah, jika ada peluang lagi, saya mahu mementaskan semula teater 'Tun Mahathir'.

"Perjalanan hidupnya cukup indah untuk dikongsi. Cuma bezanya, saya mahu memaparkan cerita di sebalik hidupnya ketika menjadi Perdana Menteri. Terlalu banyak jerih perih dan kesusahan yang ditanggung untuk membangunkan negara ini," ujar Erma yang membayangkan Esma Daniel sebagai watak Tun Mahathir.

Dalam perkembangan lain, tahun depan Erma sekali lagi ke pentas Istana Budaya dengan mengadaptasi filem hebat 'Ombak Rindu' ke versi teater.

Mengikut perancangan, teater 'Ombak Rindu' bakal dipentaskan pada Mac 2013 dengan membariskan pelakon-pelakon utama filem tersebut iaitu Aaron Aziz, Maya Karin dan Lisa Surihani.

Teater ini adalah terbitan Rumah Karya Citra dengan kerjasama Istana Budaya.

Follow any responses to the RSS 2.0. Leave a response