INFO OSEMMM!!:

PERGH OSEMMM!!

OWHHH OSEMMM!!

WOW OSEMMM!!

Afdlin Shauki Halang Krew Produksi Minum Air... Kejam Betul!!

MEMANDANGKAN ramai pembikin filem tempatan yang berasa risau akan jumlah kutipan filem yang rendah semenjak awal tahun ini, pengarah dan bintang komedi, Afdlin Shauki meminta penggiat filem tempatan untuk memberi sokongan dengan menonton filem komedi seram beliau yang bertajuk "Pontianak VS Orang Minyak" di panggung wayang. Ini adalah demi mengurangkan kemerosotan industri perfileman tempatan yang sedang dihadapi.

"Filem adalah hidup saya dan minat kami. Terus-terang saya boleh katakan bahawa jika suatu hari nanti filem tempatan kita tidak dapat sambutan baik penonton, kita terpaksa berhenti membuat filem disebabkan kewangan yang tidak mencukupi," kata Afdlin.

Tambahnya lagi, "Industri filem tempatan kini menghadapi dugaan besar dan kami perlukan anda untuk menolong kami mengatasinya. Dengan adanya teknologi yang canggih, saya percaya bahawa jika penonton sanggup menolong kami mempromosikan filem kami menerusi pelantaran media sosial seperti Facebook dan Twitter, saya pasti yang kami mampu membuahkan lebih banyak hasil yang baik kepada penggiat filem."

Azam yang diperlihatkan oleh Afdlin kepada umum jelas ternyata dalam komedinya, "Pontianak VS Orang Minyak" yang mengandingkan pelawak terkenal di Malaysia, iaitu Johan Raja Lawak dan Nabil Raja Lawak.

Namun, pengarah filem tersebut turut mengakui kesukaran yang dihadapi beliau bersama kru filem dalam membuat sesi penggambaran di Gua Damai yang berhampiran Batu Caves.

"Penggambaran filem di gua adalah sesuatu yang mencabar untuk kami. Di sana, kami tidak dapat pergi ke tandas, dan oleh sebab hal itu, saya meminta mereka yang terlibat untuk tidak meminum terlalu banyak air," katanya sambil tertawa.

Apabila Johan Raja Lawak ditanyakan tentang pengalaman bekerja bersama saingan dan juga teman lakonan, Nabil, beliau sambil berjenaka menjawab, "Saya tiada masalah bekerja dengan sesiapa termasuk Nabil, walaupun saya tidak berapa senang dengannya. Saya terpaksa menyukainya agar kami boleh buat filem ini menjadi."

Di bawah terbitan Ismail Holdings Sdn. Bhd. dan Vision Works Sdn. Bhd., "Pontianak VS Orang Minyak" menceritakan tentang dua individu bernama Omi (Johan) dan Ponti (Nabil), yang menjadi perantis di alam ghaib di bawah tunjuk ajar makhluk popular seperti Orang Minyak dan Pontianak. Mereka berdua kemudiannya diberi suatu ujian di mana mereka perlu memusnahkan sebuah kampung yang dikenali sebagai Kampung Puaka, yang juga merupakan tempat tinggal buah hati mereka, iaitu Bunga Cinta Kasturi dan Bunga Cinta Melur.

Filem ini turut dibintangi oleh Afdlin Shauki sendiri, Sharifah Shahirah, Sharifah Amani, Harun Salim Bachik dan Adibah Noor. "Pontianak VS Orang Minyak" akan diriliskan di Malaysia pada 22 November.

Follow any responses to the RSS 2.0. Leave a response