INFO OSEMMM!!:

PERGH OSEMMM!!

OWHHH OSEMMM!!

WOW OSEMMM!!

WOW!! NING BAIZURA AMAL SUNNAH NABI...


PETALING JAYA: Penyanyi Ning Baizura menitikberatkan cara penjagaan kesihatannya dengan mencontohi amalan pemakanan yang sihat seperti Rasulullah S.A.W.

Ning berkata dia sering mengamalkan tujuh jenis buah seperti kurma, zaitun, kismis, delima, barli, anggur dan tembikai kerana percaya, pemakanan mengikut sunnah Nabi adalah yang terbaik.

"Sebagai seorang penyanyi yang sentiasa sibuk saya perlu menjaga kesihatan sebaik mungkin agar tidak mudah berpenyakit.

"Dan salah satu caranya ialah saya mengamalkan pemakanan mengikut sunnah Nabi dan ternyata banyak khasiat yang saya perolehi," katanya.

Tambah Ning, ia juga amat sesuai diamalkan terutamanya bagi ibu bapa yang ingin memperoleh zuriat.

Dalam pada itu Ning juga mengikut petua ibunya, Stella, dengan memakan pelbagai jenis sayuran dan mengurangkan makanan berasaskan daging.

"Ibu saya seorang vegetarian dan saya sukar mengamalkan pemakanan sebegitu. Tetapi saya elak makanan berdaging merah selain mengutamakan makanan berprotein dan soya," ujarnya.

Mengenai perkembangan terbarunya, Ning bakal muncul dengan sebuah single terbaru berjudul Sejati di mana ia akan menjadi lagu runut bunyi filem Lagenda Budak Setan 3.

"Lagu berbentuk balada itu pastinya akan memikat para peminat malah saya baru sahaja menjalani klip video lagu itu di Pulau Perhentian. Gelap kulit saya dibuatnya.

"Bukan itu sahaja, saya juga akan muncul dengan produk minyak wangi yang dikeluarkan di bawah jenama saya sendiri," katanya.

Sementara itu, bersempena dengan Hari Ibu, Ning juga bakal mengadakan persembahan “Ratu Hatiku Mother's Day High-Tea exclusive With Ning Baizura and Band” di Hotel Royale Bintang Damansara pada 20 Mei ini, pukul 3 hingga 7 petang.

Majlis yang anjuran Xerographix Studio itu akan menyediakan sebanyak 50 buah meja di mana para ibu dapat menikmati hidangan istimewa di samping mengabadikan detik indah bersama Ning.

Tiket berharga RM180, RM280, RM500 dan VIP Platinum boleh didapati menerusi laman web www.tickethotline.com.my. -mStar

Follow any responses to the RSS 2.0. Leave a response

3 comments for "WOW!! NING BAIZURA AMAL SUNNAH NABI..."

  1. emmmmm..... mkn ikut sunnah, yg diwajibkan knp tak ikut...?

    menutup aurat tu wajib....

    mcm ni la artis....
    bangga mceritakan perkara yg harus & makruh tapi yg wajib terang2 langgar....

  2. Artis biaso le....

  3. artis melayu yg x tau tentang islam.....islam baka....bodoh punya artis...