INFO OSEMMM!!:

PERGH OSEMMM!!

OWHHH OSEMMM!!

WOW OSEMMM!!

'Lagenda Budak Setan 2 - Katerina' Nikmati Keindahan Negara Bhutan


SELEPAS mencatat kejayaan besar dengan filem 'Lagenda Budak Setan' yang mencatat kutipan lebih daripada RM4 juta ketika ditayangkan pada 2010, Astro Shaw Sdn. Bhd. meneruskan legasi cinta agung ini dengan sekuel terbaru, 'Lagenda Budak Setan 2 - Katerina'.

Mengekalkan barisan pelakon sama dengan filem pertama iaitu Farid Kamil, Maya Karin, Lisa Surihani, Bront Palarae dan ramai lagi, 'Katerina' turut mengekalkan Sharad Sharan dibangku pengarah.

Dalam memberikan kelainan berbanding filem pertama, 'Katerina' turut membawa penonton menikmati keindahan negara Bhutan yang telah dipilih sebagai salah satu lokasi untuk filem ini selain lokasi dalam negara seperti di Pulau Langkawi dan sekitar Kuala Lumpur.

Kepada peminat yang ingin mengetahui kisah selanjutnnya trilogi hasil nukilan penulis hebat, Ahadiat Akashah, jangan lepaskan peluang menonton 'Katerina' di pawagam bermula 29 November ini!

SINOPSIS:

Kisah 'Lagenda Budak Setan 2 - Katerina' bermula 6 bulan selepas kematian Ayu. Kasyah yang masih bermurung atas kehilangan isteri tersayang mencurahkan kasih sayangnya kepada anak mereka,

Katerina juga semakin pulih kekuatannya untuk berdepan semula dengan Kasyah. Ketabahan dan ketenangan Kasyah masih menyerlahkan senyuman dibibirnya meskipun kehilangan orang tersayang, benar-benar buatkan Katerina mengaguminya. Kemesraan mulai terjalin semula antara keduanya.

Mereka merancang untuk bertunang namun ditentang oleh ibu Kate, Sofea. Tak mungkin dia menerima Kasyah sebagai menantu setelah dia kematian isteri. Kate tetap berkeras mahukan pertunangan tersebut hinggakan kedua orang tuanya terpaksa menurut.

Namun, ayahnya, Sofean, punyai muslihatnya sendiri meskipun dia menyatakan persetujuannya. Ketika yang sama, Hisyam, bekas kekasih Kate yang masih menggilainya muncul kembali, mencetuskan kekecohan.

Pelbagai cabaran dan dugaan yang terpaksa dihadapi oleh Kate dan Kasyah yang telah memutuskan ikatan pertunangan mereka.

Masa berlalu, Athirah pun sudah menjangkau usia 2 tahun. Kasyah masih murung, begitu juga Kate. Kedua mereka terluka hati. Antara mereka masih ada rasa saying yang menebal. Kate mengambil keputusan mengahwini Hisyam dengan hasrat menyakiti hati Kasyah.



Sementara Kasyah, membesarkan anaknya dengan bantuan abangnya, Iskandar. Iskandar yang telah bercerai terpaksa kembali semula ke rumah peninggalan keluarga yang diduduki Kasyah. Malangnya, selain bercerai, Iskandar juga tidak punyai pekerjaan tetap. Kasyah berusaha membantu abangnya itu.

Suatu hari, abangnya itu meninggal dunia kerana kemalangan. Anak kesayangannya, Athirah juga turut meninggal dunia tidak lama selepas itu kerana jangkitan kuku dan mulut. Kasyah kini tinggal sendirian, kesepian. Dia kehilangan segala yang disayanginya.

Pada masa yang sama, Kate pula nekad untuk meninggalkan Hisyam. Sofean terkejut mendengar keputusan anak kesayangannya itu. Kate menyatakan kejadian sebenar tentang Hisyam dan sebab-sebab dia mengahwini Hisyam. Kini, barulah dia mengerti bahawa Kate selama ini tak bahagia.

Beliau menyalahkan dirinya kerana menjadi punca memisahkan Kate dengan Kasyah. Sofean benar-benar menyesal. Kasyah perlu dicari dan menyatakan kebenaran. Suatu pagi, tanpa diduga Kasyah menghubungi Kate semula. Apakah kesudahan kisah cinta mereka?

Follow any responses to the RSS 2.0. Leave a response